Tuesday 30 August 2011

My life start as ....... muslimah pemaaf & merdeka di hari lembaran & bersejarah

30hb Ogos 2011 - Hoyeah... Hari ni hari raya...Setelah 30 hari umat Islam di dunia ni menjalani ibadah berpuasa (walaupun ada yg tak cukup hari)... Raya tahun ini cukuplah sepasang baju baru buat diri aku berharga RM150. Walaupun sepasang tapi aku puas hati sebab banyak duit aku habis kat orang lain. Baju raya buat Abang & Kak Yus sekeluarga, bahan-bahan buat kuih raya dan akhirnya tahun ini adalah tahun pertama aku dapat memberi duit raya kat Mak & anak-anak buah aku. Alhamdulillah.. semoga di murahkan rezeki. Amin. (walaupun duit dalam bank tinggal beberapa ratus untuk aku survive sebelum next salary tapi serius puas hati)

Raya tahun ni diserikan oleh kehadiran Ayah dan anak-anak dia serta cucu-cucu dia (anak buah tiri aku la).. Budak kecil..serius kalau boleh aku piat telinga dia mmg aku buat..hyperaktif and tak makan saman budak ni...maklum la tgh membesar... macamana lah anak-anak aku nanti. Insyallah kalau ada rezeki, aku nak anak-anak aku dapat pendidikan yang terbaik yang dia boleh dapat. Pendidikan no.1...

Hari ini berjalan raya dengan Abang sekeluarga & adik aku. Kitaorang pergi beraya rumah Busu, Pak Tam, Mak Dah & rumah Abong a.k.a Pak Ndak. Seronok bila ramai-ramai berkumpul. I wonder bila dah kawin nanti macamana. Hmmm... Sebut pasal kawin ni... ramai lak yang bertanya bila nak kawin. Dear my future hubby, I'm waiting .... Lambat atau cepat Ana milik mu seorang...chewaaahhh... jiwang karat...

Ok lah sempena hari yang mulia ni, Ana mohon sepuluh jari mohon maaf dari hujung rambut ke hujung kaki. Buat Abah, I really miss u so much...  Kakak teringin nak jumpa Abah dan kakak sangat mengharap perjumpaan kita adalah perjumpaan yang tidak diselit dengan dendam dan cerita lama. Yang lepas biar lah lepas... Kita sama-sama mulakan hidup baru dengan lebih bahagia...

To my Mr. future hubby, ana mohon maaf banyak-banyak sebab selalu sakitkan hati sayang, tak call sayang (jarang), tak sms syg (jarang), buat sayang marah & selalu menyusahkan sayang. Terima kasih kerana cuba memahami keadaan Ana. I miss u so much...

Buat rakan-rakan, selamat hari raya maaf zahir n batin. Sorry tak reply sms raya korang...teramatla sibuk di sini. Kawan lama pun dah lama tak contact... bukan sengaja tapi yelah sekarang ni keadaan teramatla kritikal dekat opis.

Buat staff Sime Darby Property (especially account department tingkat 7), bos, Ding, Jacky, Ana mohon maaf zahir & batin (byk ni buat dosa umpat, tak puas hati semua..hehehehe) Walaupun kadang-kadang tak puas hati, Ana enjoy bekerja dengan korang...banyak yang Ana belajar daripada korang...

Esok tanggal 31 Ogos 2011... Malaysia sambut hari kemerdekaan. Salam kemerdekaan buat semua. Sejarah banyak mengajar kita erti kebebasan. Dalam kita menghayati erti kebebasan, biarlah kita bebas berpada-pada. Tak bermakna kita bebas kita bebas melakukan apa yang kita suka sampai kita menolak agama dan adab kita sebagai orang Islam dan Melayu.

Dalam kita enjoy cuti beraya dan menyambut hari kemerdekaan, pada yang drive, jangan merempit kat highway..ingat orang tersayang...





1 comment:

  1. Actually, i pun nak minta maaf sebab selalu marah2 dulu. I realized after a while that you have your own way of doing things. Like if you are busy dengan kerja, you memang concentrate about it.

    Takpe lah, memang dah macam tukan? I terima saja, itupun bukannyer teruk sgt perangai tu :) At least if I tell you to take care of the kids mesti you jaga diorang betul-betul.

    I am at a point where I've seen my past mistakes and am bracing for discoveries that I will make of you. In the future, if ada apa2 between us, I'll be more understanding than I have been previously. ;)

    ReplyDelete