Tuesday 9 August 2011

Crita di bulan pose

Lama nyer x berblog.... sejak 2 menjak ni tido 2-3 jam jer... boleh jadi zombie nie... Sebelum mulakan cerita pada pagi yang hening sbb nk bersahur nanti, Selamat berpuasa pada semua muslim n muslimat.... Byk benda baik berlaku & benda yang hmmm boleh dikatakan xbest but hidup kena gembira selalu.

Benda yang xbest...hmmm... I miss him so much...damn...xleh nak buat keje.... oh..silap....keje tetap kena buat gak.. org Berhad ni sibuk betul... Bukan dia jer...Junior, Yatim, Wii (dh lama xmain)....

Rumah dah ada mesin basuh....hoyeah...xyah basuh pakai tangan lagi.. TQ to Cik Zaihan. Kak Wan dah pasang lampu raya dah...hmm...macam kena buat open house jer


Hari Sabtu 6/8/2011 pergi berbuka puasa kat kampung melayu subang dengan Faiz.... sementara tunggu waktu berbuka, Faiz berlatih jual barang... Adakah komen ana komen membina???? Haha... cakap jer terrer aku nie tapi bila suh jual barang giler menggigil lutut...Bab jual menjual ni bukan bidang kita la yer...Management boleh...Lawan cakap boleh (leh jadi ahli politik nie...) Pendek cerita time Faiz pergi ambil nasi, ada la seorang mamat yang baik hati secara tiba-tiba hulur kuih (apatah nama kuih tu..yang berlauk tu) Katanya ada lebih...Aku mmg dah terkedu dah. Puas cuba rekod muka mamat tu & sampai sekarang aku xboleh ingat rupa dia. Kenapa nak tahu sangat hal dia..sbb ia sangat mencurigakan walaupun aku beranggapan...ok..rezeki aku hari ni...(hari2 pun mintak makan macam2 kat madam pastu claim kat company <--kuat makan). First, dia kata dia makanan dia berlebih...Mmg la berlebih, dia beli banyak kat bazar mana tah dia pergi..Macam 2-3 orang makan punya pastu beli capati lagi kat kedai mamak tu. Second... dalam ramai2 umat yang datang nk berbuka kat kedai mamak tu kenapa aku? Adakah sbb aku nie comel..hehehhe.. Tabiat manusia xpernah sama. Setiap manusia di muka bumi mempunyai sifat dan cara mereka tersendiri. Mmg seronok bila kita belajar & mkaji manusia nie.. Mungkin sbb itu aku rasa macam nk tahu sangat kenapa dia bagi kuih kat aku walaupun jawapan dia makanan ada lebih... n dia nk bersedekah waktu tu...Tapi manalah tahu dia beli lebih sbb tau-tau jer nk bagi kat aku? Giler perasan betul minah nie..hahahha...

Ok...next.... 16-Ogos.....Berbuka puasa kat SDCC....

Aku bersyukur Faiz dah mulakan langkah pertama dia dalam mencapai cita-cita dia. Dia dah tak marah2 dah macam dulu. Masa mula2 dia dapat tahu yang dia tak di absorb ke Sime Darby. Penat gak layan kerenah mamat tu sampai pernah putus hubungan selama 1 hari la... Nasib baik kesabaran ada lagi kalau tak..ilang 1 customer... Dia pun dh pandai mulakan perbualan, campur dengan orang. Ye la..kalau tak macam mana nk cari customer kan. Doa Ana semoga dia berjaya sebab bidang ini menuntut kesabaran yang banyak. High risk high profit.

Okieh nak tidur... layan blog sbb nk kasi mata mengantuk..Okey...nite..and alangkah baik kalau esok boleh MC..hahaha

No comments:

Post a Comment