Saturday 25 June 2011

My life start as .......

Dari tittle Management Apprentice, sekarang dah bergelar Exec. Betul2 bertatih dari bawah. Adik aku pun kuar2 habis degree job mmg sedap la... Cousin Hana, Ijam walaupun lulusan diploma, macam bahagia jer hidup dia...Semua dah ada, tinggal nak khawin je. Faiz pernah cakap yang dia risau sangat bila dapat job lagi sedangkan orang lain dah daat job dan gaji dia RM2500 ke atas walaupun fresh grad. Dah boleh beli kereta dah.Dan aku jawab itu rezeki masing2. Memang la risau bila tak dapat keje yang baik kan. Ezza, Azam, Abul keje dengan Sime Darby. Kawan2 sekolah ada yang dah jadi cikgu.Ada yang dah nak khawin pun. But somehow I believe everything gonna be fine. Aku mula bertatih dari bawah. Betul-betul dari bawah sebab aku tahu bidang aku sangat susah dan competition sangat tinggi. Habis degree, aku join UPIC . Aku kenal Wan waktu ni. Walaupun dia sangat annoying bagi aku and sampai sekarang dia still annoying bagi aku tapi dia sebenarnya dia sangat baik dan bercita-cita tinggi. Aku jer tak nak ngaku depan dia. Ok nanti cerita pasal dia. Lepas UPIC aku dapat keje kat Seremban. Reasonnya mak. But then aku rasa tak boleh maju. Selama 1/2 tahun aku kat Seremban, aku rasa yang aku kena keluar. Aku mula daftarkan diri join Sime Darby Management Apprenticeship Program. Aku mula balik dari bawah. Sebagai fresh grad. Aku sedar yang jika aku nak pergi jauh, aku kena mula dari bawah dalam bidang aku. Bidang aku terlalu banyak cabang. Then aku plan kalau xdapat join, aku ada reason lain kenapa aku tak bekerja lagi. Reason aku ialah "sekarang buat Master Degree" Gempak tak...Kira OK la dari cakap tak buat apa2 dan tanam anggur kat rumah kan. Alhamdulillah aku diterima menjadi warga Simedarbian dan pada masa yang sama aku ialah student Master. Master aku bukan calang2 tau. Master in Forensic Accounting and Financial Criminology. Ala2 CSI. Dari sini bermula lah hidup aku sebagai Simedarbian dengan mukadimah dia sebagai Apprentice di Sime Darby Property.

2 comments:

  1. syg, congratulations on your first blog post... i hope you dont hold back on speaking your mind knowing that im reading this blog of yours :P hmmm now that i think about it i should get one of my own. sometimes it's nice to know what the other person is feeling by reading their blog when they cannot express themselves in person - especially masa kita bergado :P

    anyway work hard, and dont be afraid to balik lambat ye... both of us pindah sana-sini but in the end we are still within a short distance of each other. ill be there in a moment's notice if you need me :P love

    ReplyDelete
  2. Wah dah ada blog sendiri =)

    Aisya Yellow

    ReplyDelete