Wednesday 13 July 2011

My life start as ....... part 2

Okieh.. seperti diduga..memang susah nk maintain berblog..huhuhu...cuma mengisi masa lapang sbb xtahu nk buat apa.. hahahha... Sebab2 kenapa xdpt maintain berblog hari2 (kena ke hari???)
1. keje banyak-pegi keje 7.30am balik 9.00pm
2. balik keje Kak Wan & Kak Liza (hsmate) dah siap masak..tunggu utk dimakan jer...sedap lak tu..baru ingat nk polish skill memasak... tapi mcm xdapat jer..hahaha... <-- jgn ingat kita xreti masak..cuma malas jer..hehehe :-P
3.bila perut kenyang...tidur adalah aktiviti yang paling sesuai sekali...
Kesimpulan.. mmg xdpt berblog hari2 tapi akan cuba berblog jugak

So apa yang interesting nya hari ini???
1. Townhall kat SDCC (wajib pergi ...n kena pergi...walaupun keje kat opis melambak..huhuhu + dapat makan2 )
  - On da way nk pergi SDCC, jalan jem kat federal highway..biasa la..huhuhhu...Oh ya..sejak duduk rumah sewa baru kat Ara Damansara, rasa macam nie adalah minggu ke3 xisi minyak kete...best ooo... So, dalam perjalanan ke SDCC, dari federal highway aku masuk Sprint Highway. Sebab pagi tu rasa malas nk pergi n walaupun sedar bawak kereta nak pergi SDCC tapi satu jer yang aku lupa. Kad T&G aku. huhuhuhu.. Nanti cerita kenapa dgn kad T&G tu (kalau ingat la)... Dah la xde kad T&G tapi masuk tol T&G gak.. hahaha... Lucky ada akak tu tolong & lucky duit syiling aku bawak cukup2..hahaha...(Sbb kat opis baru xde MPSJ yg rajin menyaman kereta yang xbyr parking)
-Sampai jer SDCC, parking kereta, naik lift g level 1... then terus pow cookies n air teh... bukan nk cari org ker...nampak sgt budak nie lapar..hahahha...anyway aku mengharapkan breakfast yg heavy sedikit macam sandwich ker spaghetti ker....xpe..lunch nanti mesti best punya la...
- Dalam hall - tunggu punya tunggu, kata start pukul 8.30am tapi mula 9.30am. Nie standard Kak Aida masuk opis nie.. Patut ke cadangkan kat MD tukar opis hour.. Di kala Dato' Wahab pot pet pot pet kat depan sorang2..cerita pasal diri dia, performance & strategy, aku cuba membuka mata. Di kala mata aku cuba rehat sekejap (terlelap dah) telinga masih pasang lagi yer... Walaupun xfaham, tapi suara Dato' Wahab masih dengar..arrow up, performance...bla bla bla... & next thing yang I tahu dan ingat dari sessi yang panjang ini, increment 6.8% pastu ada bonus... (Dato', leh suruh HR bg surat confirmation, lg 3 bulan tu halal la... lagi pun Ana dah setahun dah dgn SD Property sbb join MAP kan...xkan xkira sekali kot...)
-Lunch... perh... nikmat... pastu kena balik opis pulak...erk...kenag opis jugak ker???? adoi..

2. Kat opis (terpaksa balik gak)
- Mungkin sbb aku, Jacky & Ding melantak byk sgt kat SDCC, so otak pun dh blur2.... sebab itu aku merajuk dgn Jacky & Ding...
-->Jacky
     Dia ingat kita xfaham apa yang dia tanya... Cis... Puas la membebel kat dia... dia ingat kita xfaham soalan dia & aku ingat dia nie xfaham apa yang aku bebel..solution --> DIAM... penat bertekak dgn dia.. Nasib baik Ding explain kat dia... kalau aku cakap dia xnk percaya. betul2 sakit hati.... Jacky, I merajuk dgn U tau... & I xnk bg note yang tulis bukan sbb I kedekut ilmu tau! I xnk you kacau my tracking list... Nnt kalau I rasa baik hati I bg kat U... Okieh...just kidding...

--> Ding
      Suruh print list of entity... Okieh I dah print lama dah...pastu dia kata salah... Hello, I tukar dari vertical jadi horizontal... senang I buat rujukan...xperlu la kertas sebesar A3....huhuhu....


Selepas luah semua nie... dah xmerajuk lagi dah dgn diaorg...Okieh... PEACE NO WAR...

p/s time kat SDCC, abg Ismail (kenal time marathon) cakap kat staff IT nie... "Sekarang baru aku percaya budak ni bela Hantu Raya"  Hello...orang lapar yer...ballroom sejuk giler tadi... Nyesal tak pergi tapau kat chef SDCC (kenal time main futsal)

No comments:

Post a Comment